Västerås

Nu har den andra deltävlingen i cupen varit och till skillnad från i Uppsala, så hade jag en motståndare. Men jag tog hem segern.

Simningen var seg, vi var elva stycken som startade samtidigt och killarna försvann likt pilar direkt. Försökte ta fötter men lyckades inte riktigt hänga på. Jag var lite smått snurrig under simningen, simmade sicksack eftersom jag glömde bort att bojarna längs åkanten inte skulle rundas.

Upp ur vattnet kom jag i varje fall och enligt tiderna gjorde jag en hyfsad växling, men att jag sedan på cykeln knappt fick på mig skorna finns inte direkt med i de tabellerna. Jag hade vaselin överallt och när jag skulle dra åt spännena gled jag bara på ”banden”.

Cyklingen bestod till stor del av raksträckor förutom en liten snurr inne i stan där det var kurvigt och inslag av kullersten. Enligt SMHI så skulle det regna konstant under hela dagen och det var nog en hiskelig tur att det inte gjorde det, annars hade jag antagligen inte suttit på sadeln. Som det var nu så vurpade jag bara nästan. Dessutom gjorde jag en av de bästa tiderna jag hittills gjort på den här distansen.

T2 blev något klumpig eftersom jag inte fick in cykeln i stället, det slutade med att jag smällde in den och rusade därifrån. Löpningen har på senaste tiden gått väldigt bra och söndagens fem kilometer var inget undantag. Jag springer på mina tävlingar på tider som jag tidigare gjorde när det var enbart löpning som gällde.

Det slutade i en första plats och en helt okej tid. När jag kommer i mål är jag något snurrig så att då svara på frågor i mikrofon kan sluta i katastrof, men som tur var behövde jag bara använda ”Ja”, ”Nej” och ”Tack”.

 

Svettlurk

Foto: Joachim Willén

Lämna en kommentar